zaterdag 6 februari 2016

Stempel-opbergtip

Ik lees weleens dat mensen opzoek zijn naar een handige manier om hun stempels op te bergen. Daar had ik ook last van zo'n half jaar geleden.. Nu ik een hele handige manier gevonden heb, wil ik die graag met jullie delen.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat heb je nodig? 
- Wit karton
- Gekleurd papier
- lijm / washi-tape

---------------------------------


Stap 1: Snijd een stuk karton van 22x16 cm
(deze maat is afhankelijk van hoe groot je de 'zakken' wilt hebben)


Stap 2: Snijd uit gekleurd papier een stuk van 21x7,5 cm, en een strook van 21x3 cm. 
Bij de tap is de strook bij mij 3 cm hoog, verder is de strook 2 cm hoog.


Stap 3: Maak 1 cm vanaf de onderkant een vouw, in het grote stuk gekleurd papier.
Leg het witte karton tegen de vouw aan, en zet potloodlijnen langs het karton op het papier.


Stap 4: Snijd de hoekjes schuin af.


Stap 5: Vouw alle delen om


Stap 6: Lijm de delen vast aan de achterkant van het karton. 
(Je kunt ze eventueel nog extra vastzetten met washi-tape. Ik doe dit zelf wel altijd)

Je hebt nu aan de voorkant een 'zakje'



Stap 7: Lijm de strook in, en plak hem aan de voorkant bovenaan. 
Snijd het deel wat uitsteekt af.


Stap 8: Als je het wilt kun je de hoekjes bovenaan rond maken.


Je kunt nu je stempel in het zakje steken, en op de tab het nummer van de stempel schrijven!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat jullie het konden volgen, en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie je stempels opbergen?

Lieve groetjes, Gelinda

7 opmerkingen:

  1. Oh! Dit is echt een superhandige manier! Ik zat vandaag nog te bedenken dat ik mijn stempels echt een keer goed moet opbergen, omdat ik er zoveel heb en ze anders kwijtraken! Dit is wel echt een heel goede manier! Dankjewel voor het delen!
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk en handig op deze manier!
    Ga ik onthouden.
    Bedankt voor de leuke tip :D
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gelinda,
    Mooi overzichtelijk zo allemaal.ik snap dat je er helemaal happy mee bent. Zelf bewaar ik de sheets in doorzichtige stevige plastic zakje die ik zelf op maat naai. Ik vind die dunne zakjes altijd zo lastig.
    Misschien maar eens een keer een tuto van maken.
    Bedankt voor het delen!!!!
    Fijne zondag verder!!!

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gelinda,
    Mooi overzichtelijk zo allemaal.ik snap dat je er helemaal happy mee bent. Zelf bewaar ik de sheets in doorzichtige stevige plastic zakje die ik zelf op maat naai. Ik vind die dunne zakjes altijd zo lastig.
    Misschien maar eens een keer een tuto van maken.
    Bedankt voor het delen!!!!
    Fijne zondag verder!!!

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de tip ! Mijn verzameling groeit uit alle opbergmethoden uit, ik zal deze eens proberen voor de nieuwe stempels :)
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee! Ik heb een soort bakjes gemaakt waar ik ze op grootte van formaat in opberg en ze op nummer rangschik. Het lukt me niet altijd om ze ook weer op nummer terug te leggen maar dan ruim ik zo nu en dan ook weer even alles op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je mijn blog bezoekt!
En ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat, want die lees ik met veel plezier!!
Lieve groetjes Gelinda